Ny dag

Idag börjar jag kl. 9. Det är en bra tid faktiskt. Det jobbiga är att det är schemalagt tid till kl. 17. Inte så kul. Vi ska labba idag, "Enzymkinetik". Jag hoppas att det ska gå relativt snabbt att göra själva labbandet så man hinner börja tänka och räkna och kanske skriva lite på labbrapporten. Jag är mer nervig inför vilken grupp jag hamnar i än inför själv labben. Undrar om vi får gruppera oss själva som förra gången? Hum hum. Imorrn har vi dugga (typ ett deltest under en kurs, som man ibland kan få gratispoäng till huvudtentan från, jag hade ingen aning om vad dugga betydde innan jag började läsa så där ser man vad man lär sig mycket!) direkt på morgonen. Känns lite sisådär. Mycket som ska fastna. Men det blir muntligt i grupp så jag tror faktiskt att det ska gå bra. Jag trodde aldrig att jag skulle erkänna det, men för en gångs skull känns det lite som en lättnad att få svara muntligt och dessutom vara i en grupp. Grejen är att vi ska diskutera igenom frågorna i en timme innan, så om det är nåt som inte har fastat sen innan så hoppas jag att det ska sitta när det väl gäller. Men jag tror i och för sig inte att det är så lätt att bli underkänd på det här heller. Värre blir det på tentan. Men nu ska vi inte tänka på det. Laboration idag och dugga imorrn. Det är det som gäller. Sen är det faktiskt påsklov för min del!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback