Hösten

Det är självklart att man inte ska ta ut saker i förskott, men jag kan inte låta bli att fantisera lite. Eller mycket, se det hur ni vill. Det är så härligt att kunna drömma sig bort och filosofera lite och säga "tänk om..." och komma på en massa bra grejer som man kan göra av situationen. Så här är det i alla fall; Daniel skulle kunna få ett bra lärarjobb till hösten. Det skulle innebära en massa bra saker. För att göra det hela lite klarare och för att jag ska få skriva så mycket som möjligt utan att det blir alldeles för jobbigt att läsa i ett enda textsjok så skriver jag det i en liten lista. Alltså, bra saker som kommer med ett lärarjobb för Daniel är:

  • Vi fyttar till Umeå. Detta blir dock för en maxperiod på 5 år. Det lär nog inte ens bli så länge, men det beror på vilken utbildning jag väljer och hur jobbet utvecklar sig för Daniel.
  • Eftersom vi flyttar ganska långt, så måste vi lära oss att klara oss på egen hand ordentligt. Inga mammor och pappor här inte. Men de får gärna komma och hälsa på, såklart.
  • Jag kan börja läsa ett program på universitetet redan till hösten och därmed bli färdig en termin tidigare än om jag börjar läsa till våren (such logic!). Det innebär att vi fortare tar oss ifrån Umeå om och när vi vill det.

Jag kollade intagningspoängen för några program. Förra våren var lägsta intagningspoäng 19,51 på betyg och 1,6 på högskoleprovet på tandläkarprogrammet, så det kan bli svårt att ta sig in där. På lärare och sjuksköterska tar jag mig in ganska lätt. Det är bara så svåååårt att bestämma sig.

Fick just en dags jobb till, sköta mat och städning på förskolan i Tärna. Vad har jag gett mig in på nu då? Fast det blir nog ganska så skönt. Inga ungar att ta hand om. De är härliga, men lite jobbiga. Snart får jag schemat för sommaren också. Hoppas det inte bli för mycket jobb bara. Skönt att ha lite jobb ändå. Det behövs. I alla fall i sommar. Sen blir det plugg. Plugg, plugg, plugg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback