Papper

Idag köpte jag lite roligt papper! Hittade världens bästa webshop, Scraphuset. Där fanns hur mycket som helst. Förutom dessa papper köpte jag även några Bazzill-papper med linnestruktur. Förhoppningsvis blir de bra till att göra inbjudningskort av. De var billiga dessutom, 5:-/st. På Panduro fanns kortkartong för 89:-/10 st. Det var ju inte precis det billigaste. Plus att jag såg att man kunde få lite rabatt om man köpte t.ex. 25 st Bazzill-papper. Det lär jag ju göra isåfall! Så glad jag blev nu. Det enda som är lite dåligt är att de är 30x30 cm, alltså inte A4. Det får man tåla. Det är ju bara att kapa av dem så att det blir rätt storlek och sen använda resterna till nåt annat bra.




Ett jättefint kort (eller är det två olika kort på bilden?) som jag har sett är det här:



Elegant och stilrent även fast det är lite färgglatt. Nu var ju inte det här riktigt rätt färger för våra trycksaker, men själva stilen gillar jag mycket. Det första papperet från Scraphuset skulle jag kunna tänka mig att göra kort av och sedan binda ett vitt eller silverfärgat satinband ungefär som på kortet här ovanför. Det tror jag skulle bli något. Kanske lite tråkigt att det är grått, men ändå väldigt fint. Jag vill ha mina papper nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback