Min kväll

Såhär har min kväll sett ut. Te med citron och föreläsningsantecktningar om metabolismen. Visst ser det härligt ut? I alla fall te-bilden, tycker jag.

 

Dagen har faktiskt gått bra och föreläsningarna har varit intressanta, om än väldigt intensiva och faktaspäckade. Glykolys och glukoneogenes. Jajemän. Skulle vilja säga; ska jag kunna det här nu? Inte nu kanske, men gärna så snart som möjligt.

Idag åkte mamma hem och Daniel blir kvar där uppe till fredag, vilket betyder att jag blir ensam i två nätter nu. Lite trist, men då kan jag ju fokusera på studierna och vara tråkig när jag ändå är ensam. Det blir så fel att man ska behöva plugga på kvällar och helger, när man bara ska umgås och ta igen sig.

Vi fick förresten tillbaks kemi-tentan idag. Yes! Det är ungefär allt jag kan säga. Det gick bra. Skönt att veta att det är ur världen nu. Väldigt, väldigt skönt. Men jag undrar hur nästa tenta egentligen kommer att visa sig vara. Det är alltså en tenta på hela 15 hp-kursen (minus den första kemi-delen då). Blir intressant.

Nu måste jag fortsätta läsa lite innan jag ska lägga mig. Har faktiskt inte sett på tv något alls ikväll. Det är konstigt, jag är inte så gärna ensam hemma för att det är så tråkigt, men när jag väl kommer igång med pluggandet så är det väldigt bra att vara ensam och ostörd. Men jag längtar ändå efter Daniel. Oundvikligen.

Godkväll och godnatt på er!

Kommentarer
Postat av: Erika

ja, det verkar ha gett sig. såg ruskigt gott ut med te och citron, ngt jag måste testa :D

hoppas det går bra med "pluggeriet"..

Postat av: Erika

Tack snälla, ska sätta mig ner och skriva nu :)
Och tack för att du tycker jag är duktig, känns skönt att ha börjat lite smått.. Hoppas det går bra för dig att börja.

Vilket te använder du? Spelar det ngn roll?

2008-03-06 @ 18:45:07
URL: http://stordocka.blogg.se
Postat av: Erika

Tack snälla, ska sätta mig ner och skriva nu :)
Och tack för att du tycker jag är duktig, känns skönt att ha börjat lite smått.. Hoppas det går bra för dig att börja.

Vilket te använder du? Spelar det ngn roll?

2008-03-06 @ 18:45:15
URL: http://stordocka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback