Sommarjobb?

Det känns ynkligt av mig att säga, men jag har verkligen ingen lust att jobba i sommar. Jag skulle helst bara vilja ha ett hederligt, gammalt sommarlov och bara dra omkring och slöa. Grejen är ju bara att vi har en lägenhet att betala och om bara Daniel jobbar (vilket han ska) så kommer jag att känna mig som en stor svikare. Just nu drar jag ju bara in studiebidraget, som ju inte är så värst mycket att komma med, så ett sommarjobb vore väl bland det bästa att satsa på. Skickade just iväg ett mail till en rektor hemmavid, om det skulle behövas sommarvikarier på förskolorna där. Frågan är om jag ska försöka mig på att hitta nåt mer? Hemtjänsten är säkert ett alternativ, men samtidigt känner jag att jag nog inte skulle klara av det. Jag vill inte ha en sommar som enbart har känts jobbig att se tillbaka på.

Det är mycket som snurrar runt, det är det verkligen. Om en vecka har jag tenta på den här kursen och vem vet hur det ska gå. Det är så otroligt mycket att hålla reda på och förstå. Samtidigt som tentaångesten kommer krypande och pluggningen bör påbörjas på allvar så vävs allt det sociala med klassen in. Jag vill kunna vara med i samtal och så. Jag vill bli vän med folk och kunna prata om lite allt möjligt, kanske tillochmed umgås med någon på fritiden. Fast jag funkar tydligen inte så. Det har jag nog aldrig riktigt gjort. Too bad, känner jag. Men jag ska fortsätta kämpa på lite. På fem år ska jag väl hinna bygga upp en liten vänskapskrets här också. Kanske bli bättre på att hålla kontakten med mina gamla klasskompisar och andra kompisar. Det skönaste är ju ändå när andra tar steget och drar med en och startar upp samtalsämnen, men det kan man ju inte alltid förlita sig på att andra gör. Någon som har nåt bra tips till mig?

Sen har man ju en massa annat på gång. Tapetsering och inköp och massa idéer på både smarta och lite mindre smarta saker. Hur ska man kunna planera in allt? Hur ska man hinna med allt? Ibland känns det som att ett liv inte räcker till.

Måste försöka plugga lite nu. Kanske boosta mig med lite kladdkaka. Då blir det pilates imorrn. Deal.

Kommentarer
Postat av: Erika

ja, vad skoj! då kanske vi får göra det..

du verkar också ha en hel del i huvudet..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback